Forumindex Hockeykultur
Läs Håkan Blogg. (30/7)

Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 

Skillnaden mellan AIK och Löven
Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Nästa

Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget    Forumindex -> Hockey
Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne  
Författare Meddelande
zampano
tjurig norrlänning

InläggSkrivet: Tis Mar 17, 2009 2:58 am    Rubrik: Skillnaden mellan AIK och Löven Citera

Linköping
Timrå
Luleå
Brynäs
MODO
Djurgården
Rögle
Södertälje
Leksand
AIK IF
Västerås
Mora
Växjö
Almtuna
Troja/Ljungby
Malmö
Till överst på sidan
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Kiev
gnuggare

InläggSkrivet: Tis Mar 17, 2009 11:41 am    Rubrik: Citera

Smile
Till överst på sidan
Wolfman 2000
mönsterbrytare

InläggSkrivet: Tis Mar 17, 2009 2:57 pm    Rubrik: Citera

Nu är ju inte statistik allt, så därför tycker jag att Mariestad också ska kunna placera sig just efter Malmö.
hafrll
tjurig norrlänning

Från: Were ever i can park my skojter

InläggSkrivet: Tis Mar 17, 2009 7:00 pm    Rubrik: Citera

Ok! man ska inte glömma sitt förflutna men nog känns denna tråd lite "bitterfittaktig" ;) Vi är inte i träsket längre så kom upp ur det ärade staanare ;)

Hans självgoda leende blev hans död.

"Om man skriver om en synål, så är det alltid någon enögd jävel som känner sig träffad." :)
Till överst på sidan
zampano
tjurig norrlänning

InläggSkrivet: Tis Mar 17, 2009 9:00 pm    Rubrik: Citera

Jag tycker att du är lite "bitterfittaktig". ;)
Till överst på sidan
Der Zorn Gottes
tjurig norrlänning

Från: Pantanis revben

InläggSkrivet: Ons Aug 19, 2009 8:56 am    Rubrik: Citera

Uppdatering björklöven:

http://www.björklöven.se

http://vk.se/Article.jsp?article=297098
Till överst på sidan
zampano
tjurig norrlänning

InläggSkrivet: Ons Aug 19, 2009 4:27 pm    Rubrik: Citera

Pantani skrev:
Uppdatering björklöven:

Om Christer Lindvall var här just nu skulle jag vara nere på mina knän och ömsint slicka hans pung.
Till överst på sidan
nörden
tjurig norrlänning

Från: Norsjö

InläggSkrivet: Ons Aug 19, 2009 10:41 pm    Rubrik: Citera

Sumpan, vars är du? Förlora mot Löven kan väl ändå inte vara godkänt?
Till överst på sidan
erixon
tjurig norrlänning

InläggSkrivet: Tor Aug 20, 2009 10:16 am    Rubrik: Citera

Ar man bra pa forsasangen tranar man inte tillrackligt hart. Kan bli en jobbig sasong for Modo.
nörden
tjurig norrlänning

Från: Norsjö

InläggSkrivet: Tor Aug 20, 2009 10:29 am    Rubrik: Citera

erixon skrev:
Ar man bra pa forsasangen tranar man inte tillrackligt hart. Kan bli en jobbig sasong for Modo.

Är helt inne på den linjen. Ska bli intressant att se hur det går i morgon mellan två - gissningsvis - ganska nedtränade lag.
Till överst på sidan
Nattgeten
tjurig norrlänning

Från: Getberget

InläggSkrivet: Tor Aug 20, 2009 10:36 pm    Rubrik: Citera

Jag tycker det är bedrövligt att AIK gynnar löven genom att deltaga i deras pissfestival år efter år.
Skellefteå tjänar verkligen inget på att man är med här, vinner man mot löven så är det bara som det ska vara. Ett mittenlag i allsvenskan, vad är poängen? Vinner löven så får AIK skämmas och löven vinner lite i popularitet?
Och löven tjänar dessutom en massa pengar hur det än går...

Löven är Cancer.
Löven måste obönhörligen bekämpas på alla fronter tills föreningen upphör att existera.
Dom kanske kan verka lite löjliga nu, men vips hittar man garanterat 100 miljoner i en stubbe på parkeringen till ishallen eller vilket bisarrt scenario som helst.
Att bli av med löven är på samma nivå som att bli av med kackerlackor och jag ser verkligen inte varför AIK ska hjälpa till att föda dom.
Till överst på sidan
Keijo
hockeykultur.com

Från: Riverhill

InläggSkrivet: Fre Aug 21, 2009 7:01 am    Rubrik: Citera

Jag har varit precis som du Nightboy. Jag ville bomba hela Umeå till medeltiden. Men jag har nog fasen ändrat mig. Jag ser Erik Forssell och Johan Forsberg. Det är säkert nån fler också. För mig är Löven numera ett farmarlag till AIK. Vi plockar över deras bästa år efter år och sen kan man skicka dit nån junior (läs Johan Alm) som får matchträning i AS för att ev. återkomma till AIK. Eftersom varken CRIF eller Piteå någonsin kommer upp i AS så behövs det ett lag från regionen som klarar av att fostra juniorer som inte kan ta steget direkt till ES utan som behöver härdas i AS. Steget mellan J20 och ES är för stort för många.
Till överst på sidan
Sumpan
tjurig norrlänning

Från: Sumpeborg

InläggSkrivet: Fre Aug 21, 2009 1:33 pm    Rubrik: Citera

Citat:
Sumpan, vars är du? Förlora mot Löven kan väl ändå inte vara godkänt?
Nej, det är det inte. Men jag kunde inte bry mig mindre. Det här var årets viktigaste match för Löven, medan det var ett träningspass för AIK varken mer eller mindre. Malmö slog ju HV också. Träningsmatcher säger inte ett skit.

Vad som däremot fortfarande oroar mig är vem som ska leda backstyrkorna och vem som ska göra målen. Jag kommer att vara enformig till dess att jag dör, men AIK har fortfarande inte fattat vilka spelartyper och ledargestalter dom saknar.
Der Zorn Gottes
tjurig norrlänning

InläggSkrivet: Fre Aug 21, 2009 6:24 pm    Rubrik: Citera

Backarna är kompetenta nog för att AIK nå upp till mina mål:

-slutspel
-kunna vinna mot vilket lag som helst i slutspelet
-inte vika ned sig i slutspelet oavsett motstånd
-bäst i norrland

Låt Rundblad, Larsson, Erixon, Skrbek, Majesky, Jyri och Norgren konkurrera om de sex första platserna. Skador kommer att ge en naturlig alternering. Inga skador ger gynnsam konkurrens. Om Adam Larsson är lika bra som han gav sken av i onsdags mot löven (bäste back både offensivt och defensivt) kommer han att vara given bland de sex första backarna inom kort.

I mina ögon ser det bra ut med backar, målvakter, tränare. Forwardsidan är bra med flera spelare som kämpar, är allrounda och intelligenta. Det enda som saknas är egentligen en produktiv och kreativ center eller en notorisk målskytt. Just centern skulle sitta som gurkdressing på pommelådan.
Till överst på sidan
Sumpan
tjurig norrlänning

Från: Sumpeborg

InläggSkrivet: Sön Aug 23, 2009 11:39 am    Rubrik: Citera

Citat:
Backarna är kompetenta nog för att AIK nå upp till mina mål:

-slutspel
-kunna vinna mot vilket lag som helst i slutspelet
-inte vika ned sig i slutspelet oavsett motstånd
-bäst i norrland
Vad spelar vi med under J-VM då när våra tre junisar är borta och Norgren är ljumskskadad? Dessutom anser jag att backup-backen som värvades skulle varit en som spelar enkelt och defensivt samt är bra på att lägga ut pucken, med andra ord inte Stralla. Vi är i ett skriande behov av en toppback som helst ska vara skicklig offensivt, åtminstone skridskoskicklig och allround. I dagens läge anser jag att AIK:s backbesättning är bland seriens fyra svagaste. En toppback skulle ändra på förutsättningarna radikalt.
Pike
tjurig norrlänning

InläggSkrivet: Sön Aug 23, 2009 12:21 pm    Rubrik: Citera

Oj, det var inte för tre och en halv dag sedan man skrev här minsann.

Nja, kan väl säga som så att jag skulle nog inte ha tagit in Stralla som åttonede back. Alternera med Alm och Burstöm under försäsongen hade kunnat vara nått (gissar att Alm blivit kvar om han långt innan säsong fått höra det, tappet av Alm svider, mest för att det känns så tråkigt förlora en talang, men men)

Vi tappade ju 3 kvicka backar och i Burström har vi en. Men jag antar att tankarna var så att 50% juniorer som backar blir too much. Men jag tycker Krek gjorde det bra som back förra året. Med tanke på att han (förutom någon snabbis) ej spelat back förut så är jag rätt övertygad om att han med han krigarhjärta och bäst vad det gäller spel varit ännu bättre i år då han skulle fått träna och spela som back hela tiden (så gubbe som han är tror jag han haft större utvecklingspotential än Stralla för denna säsong) Dessutom är väl chansen rätt god att Stralla blivit kvar i Piteå då, så hade vi kunnat plocka in honom över J-VM. Han kunde ibland fått träna och spela någon träningsmatch med AIK, liksom för att testa honom.

Det blev ju lite galet det här med Alm. Föreningens tanke med att inte värva en till meriterad back var (förutom för att inte spendera för mycket pengar) mest troligt för att de ville satsa just på junioerna. För att de trodde så mycket på dem så de ville att de ska kunna gå före i kön.

Över J-VM. Vet inte men har ju ryktats om att de försöker/eller har fixat med att kunna få låna in Burlin från Borås och vad är det han heter? Olof Lundqvist va? Från asplöven. Undrar förresten hur han utvecklats sedan han lämnade Skellefteås J-20. Minns jag rätt så var han given där i powerplay. Och jag minns att han gjorde klart mer poäng än Stralla då det drog ihop sig förra året (vad nu fortsättningserien i norrettan heter) Delad poängbäste back i hela den serien med någon utlänning minns jag.

MEN, nu är Stralla invärvad så bara att försöka göra det bästa av situationen. Ger inget att gråta över spilld kosken. Däremot hoppas jag stenhårt på att de bara för att han är invärvad inte måste ranka honom högre än t.ex. Burström om det i slutändan visar sig att Burström är bättre.
Pike
tjurig norrlänning

InläggSkrivet: Sön Aug 23, 2009 12:27 pm    Rubrik: Citera

1 2 Lundqvist, Olov PHC LD 10 3 10 13 6 13:6
2 3 Kall, Stanislav AHC RD 10 3 10 13 38 17:10
3 12 Englund, Erik Ö/BIF RD 10 4 5 9 8 8:10
4 6 Vikeväinen, Ville AHC LD 10 2 7 9 10 15:5
5 17 Lundin, Mikael LN91 LD 8 5 3 8 22 2:17
6 4 Westin, Peter Ö/BIF RD 10 5 3 8 12 8:11
7 7 Eriksson, Andreas Ö/BIF LD 10 2 6 8 2 9:7
8 25 Edström, Linus LN91 LD 10 3 4 7 14 5:10
9 17 Larsson, Pierre Ö/BIF RD 10 1 6 7 8 9:10
10 4 Asp, Joel KrIF RD 10 0 7 7 10 12:4
11 27 Strandberg, Niklas PHC RD 10 3 3 6 10 14:9

Letade upp, allettan norra heter serien och ovan är backarnas poängliga senaste säsongen.
Der Zorn Gottes
tjurig norrlänning

InläggSkrivet: Mån Aug 24, 2009 12:06 pm    Rubrik: Citera

Att tre backar spelar JVM gör inte AIK missar slutspelet. Förra året missade spelare som var med i JVM 5-6 matcher matcher i elitserien. Det är inget att flänna om.

JVM är istället en tillgång för Rundblad, Erixon och Larsson. Det blir ypperlig träning i konsten att spela slutspel.
Till överst på sidan
Dr Phil
tjurig norrlänning

InläggSkrivet: Mån Aug 24, 2009 2:39 pm    Rubrik: Citera

Beror väl lite på tabelläget just då också kan jag tycka. Det är trots allt 15 respektive 18 pinnar vi talar om här. Men nu ska vi sitta ned i båten.
Anterio
tjurig norrlänning

InläggSkrivet: Mån Aug 24, 2009 3:20 pm    Rubrik: Citera

Jag har funderat på det här med JVM-problematiken.

Rundblad och Erixon ser jag som rätt givna i JVM-laget. Är man med som 1 resp 2 år för ung borde man ju rimligen platsa nästa år tänker jag.

Sedan för att spä på Adam Larsson-hypen så räknar jag in honom i laget oxå. Sägs ju ha imponerat mer i Ivan Hlinka än Timpa å Rundblad så chanserna borde ju vara rätt hyffsade.

Låtsas vi sen att "truppen" som denne bloggare http://www.hockeysverige.se/blogg_show_supertalangernas-ar-i-ar.html?id=8523756

lägger fram stämmer rätt bra så kan vi även räkna in Lindström i truppen. Inte omöjligt att man vill ha med honom som elakt hockeymongo som ska tacklas och stå framför mål om inte annat.

Slutligen har väl Martin Lundberg varit hyffsat bosatt i sin kulls junislandslag och borde därför kunna ligga bra till för att få checka in julklapparna & nyårsraketerna på Falmark och dra iväg på JVM.

Skulle det falla ut så väl har AIK 5 grabbar borta på JVM och då borde man ju ha skäl att få flytta på lite matcher som krockar med JVM.
Sen var man ska få in dessa matcher i schemat är ju en annan tekopp men då skulle man ju inte ha borta 3 av våra backar iaf och tvingas lita till att Stralla glänser och att inga andra backar är skadade.
Till överst på sidan
erixon
tjurig norrlänning

InläggSkrivet: Mån Aug 24, 2009 4:17 pm    Rubrik: Citera

Dr Phil skrev:
Beror väl lite på tabelläget just då också kan jag tycka. Det är trots allt 15 respektive 18 pinnar vi talar om här. Men nu ska vi sitta ned i båten.

Nja, vi talar val snarare om ett tapp pa 9-10 poang jamfort med med normal utdelning om vi forlorar alla sex matcher under JVM. Men det tror jag knappast att vi gor. Sakens betydelse ar nagot overdriven.
Dr Phil
tjurig norrlänning

InläggSkrivet: Mån Aug 24, 2009 6:10 pm    Rubrik: Citera

erixon skrev:
Dr Phil skrev:

Nja, vi talar val snarare om ett tapp pa 9-10 poang jamfort med med normal utdelning om vi forlorar alla sex matcher under JVM. Men det tror jag knappast att vi gor. Sakens betydelse ar nagot overdriven.

Fast jag poängterar bara antalet poäng det finns att spela om, kan vara viktiga poäng. Hur många vi tappar/vinner går jag inte in på överhuvudtaget.
Pike
tjurig norrlänning

InläggSkrivet: Tis Aug 25, 2009 11:56 am    Rubrik: Citera

Går man strikt efter de matcher våra junisforwards gjorde i A-laget förra säsongen så var Melker soklart etta. Han var så grym så rimligen är han inte sådär bra över en hel säsong.

Däremot är det tveksamt att det är han som kommer att ligga bäst till att ta en plats av våra forwards. Förbundskaptenen för J-20 rent ut sagt älskar att ha med någon störig j*kel som älskar att smälla på och som inte drar sig för att kasta handskarna och stå upp för laget. Vet inte om Melker passar till det.

Sedan om också personen passar för att stå framför kassen i powerplay så älskar han det ännu mer... Så en av Lundberg och Lindström lär ligga bra till OM de gör en bra säsong och välter lite spelare och styr in några puckar (i alla fall Lindström visade sig vass på styrningar förra säsongen) och klarar sig bra i någon fight.

För eftersom de inte ännu blivit uttagna till någon J-20 trupp så vill det till att de utmärker sig för att ha en chans.

Men med tanke på hur bra juniorer vi har i Sverige nu så ska det väldigt mycket till för att båda ska komma med.

För ett par år sedan var det Larsson som fick rollen som ni säkert vet, både störarrollen och Tomas Holmström rollen i vissa powerplay.
Nattgeten
tjurig norrlänning

Från: Getberget

InläggSkrivet: Tis Sep 01, 2009 8:24 am    Rubrik: Citera

zampano skrev:
Pantani skrev:
Uppdatering björklöven:

Om Christer Lindvall var här just nu skulle jag vara nere på mina knän och ömsint slicka hans pung.

Självklart så bailar kommunen ut satalöven.
Blev tydligen klart i går.
Först sälja hallen för 3 miljoner, sen ta tillbaka den igen plus skulder på 60 miljoner. Vilka snillen. Hade jag betalat skatt i umeå skulle jag blivit vansinnig. Vad hade egentligen problemet med konkurs varit för kommunens del? Då hade ju arenabolaget fått ta smällen så gott det gick och i värsta fall hade man väl fått lägga ner hallen. Det vore väl förresten det bästa om man nu har tänkt bygga en ny dessutom. Aldrig i helvete den där gamla hallen kommer att bli lönsam hur man än gör.

Och nu är det ju fritt fram för megalomanerna att påbörja sitt skrytbygge "Umeå Taxpayers stolen money arena" eller vad det nu kan heta. Får väl se hur det kommer att gå med ekonomin där när man för det mesta sitter med 8000 tomma stolar och det visar sig att Bruce Springsteen har mage att inte alls komma och fylla hallen regelbundet som man budgeterat med.
Till överst på sidan
Stefan Svensson
har framtiden för sig

InläggSkrivet: Tis Sep 01, 2009 5:52 pm    Rubrik: Citera

Nattgeten skrev:
zampano skrev:
Pantani skrev:
Uppdatering björklöven:

Självklart så bailar kommunen ut satalöven.
Blev tydligen klart i går.
Först sälja hallen för 3 miljoner, sen ta tillbaka den igen plus skulder på 60 miljoner. Vilka snillen. Hade jag betalat skatt i umeå skulle jag blivit vansinnig. Vad hade egentligen problemet med konkurs varit för kommunens del? Då hade ju arenabolaget fått ta smällen så gott det gick och i värsta fall hade man väl fått lägga ner hallen. Det vore väl förresten det bästa om man nu har tänkt bygga en ny dessutom. Aldrig i helvete den där gamla hallen kommer att bli lönsam hur man än gör.

Och nu är det ju fritt fram för megalomanerna att påbörja sitt skrytbygge "Umeå Taxpayers stolen money arena" eller vad det nu kan heta. Får väl se hur det kommer att gå med ekonomin där när man för det mesta sitter med 8000 tomma stolar och det visar sig att Bruce Springsteen har mage att inte alls komma och fylla hallen regelbundet som man budgeterat med.

Jag funderar helt allvarligt på att flytta just av denna anledning. Att se sina skattepengar år efter år försvinna till denna stads lottospelande oavsett om det gäller ishallsköp, städer mellan broarna, badbassänger mitt i stan m.m. känns åt helvete, i synnerhet nu då pengarna går till Björklöven. Ett lag som aldrig någonsin fått känna på en kraftig svångrem. Någon som vet av en lägenhet och ett jobb i Skellefteå?

Hej förresten, ny på sidan och ja, jag är så inihelvete bitter ;)
Till överst på sidan
Visa tidigare inlägg:   
Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget    Forumindex -> Hockey Alla tider är GMT + 2 timmar (svensk sommartid)
Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Nästa
Sida 1 av 7

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet