Forumindex Hockeykultur
LĂ€s HĂŻÂżÂœkan Blogg. (13 december 2013)

Vanliga frćgorVanliga frćgor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 

SĂ€songen 18/19
Gć till sida Föregćende  1, 2, 3  Nästa

Skapa nytt inlägg   Svara pć inlägget    Forumindex -> Hockey
Visa föregćende ämne :: Visa nästa ämne  
Författare Meddelande
Larsa
Pessimistkonsult

InläggSkrivet: Sön Sep 30, 2018 2:37 pm    Rubrik: Citera

Har upplevt att bÄda mÄlvakterna Àr helt ok. Ingen större skillnad mellan dom faktiskt. Lindvall har ju klart förbÀttrat sitt positionsspel vilket gör att han inte hamnar pÄ sidan av mÄlet som jag tyckte han gjorde för tvÄ Är sedan. DÄ tyckte jag inte att han var sÀrskilt bra. Idag Àr han en solid SHL mÄlis.

KÀnns dock inte som nÄgon av dem kan göra sÄnadÀr idiotmatcher som Svensson kunde göra.
southhelm
tjurig norrlÀnning

InläggSkrivet: Tis Okt 02, 2018 9:04 am    Rubrik: Citera

VÀxjö ikvÀll, Àr det allvar med att tÀvla om guldet gÀller det att se till att vinna. Inte bara för poÀngen utan framför allt för att ta revansch för finalen.

Tycker backspelet har kÀnts bra hittills, Granberg lever upp till förvÀntningarna och Patrik Noren ser ju riktigt bra ut samtidigt som Linkan Äldras med behag.

Men forwardssidan, herregud, vad Àr det för vÀrvningar? Har vi inte juniorer som skulle göra bÀttre ifrÄn sig eller iallafall visa lite mer glöd?

"Not now James, we're busy"
Till överst pć sidan
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
hardy
tjurig norrlÀnning

InläggSkrivet: Tis Okt 02, 2018 1:41 pm    Rubrik: Citera

HÄller med, första matchen mot de handsk-slashande robotarna kan vara sÀsongens viktigaste - kan vi ta dem nu kan vi ta dem sen. Men efter vad jag sÄg i finalserien borde vi va chanslösa... Just dÀrför vore det mer Àn faaantastiskt med en trepoÀngare ikvÀll.
Till överst pć sidan
stengeorg
tjurig norrlÀnning

Frćn: VĂ€sterhiske

InläggSkrivet: Tis Okt 02, 2018 3:22 pm    Rubrik: Citera

Lite skönt att LÀjkers gÄtt halvknackigt i starten, en trepoÀngare i kvÀll skulle kÀnnas extra bra, om det fÄr smÄlÀnningarna att trampa vatten i tabellen. SÄ lÀnge AIK spelar anstÀndig försvarshockey (=Sommy-effekten) kan jag vÀnta till i December pÄ en offensiv islossning.
Till överst pć sidan
Lindberg
gnuggare

InläggSkrivet: Tis Okt 02, 2018 8:19 pm    Rubrik: Citera

SÄÄ fruktansvÀrt skön seger. Tycker det var ett gediget jobb rakt igenom. Det syntes att man hade bara bestÀmt sig för att vinna i kvÀll, Ä kan man hÄlla samma tryck fortsÀttningsvis blir det hÀr en rolig sÀsong.

Burström ett rÀtt i kvÀll, styrningen pÄ AIKs första mÄl.
Wingerli lika bra som intervjuobjekt, som pÄ isen!
Till överst pć sidan
hardy
tjurig norrlÀnning

InläggSkrivet: Tor Okt 04, 2018 7:26 pm    Rubrik: Citera

Jaha, vore det inte typiskt ÀndÄ, eftersom BrynÀs ser ut att stortorska igen, gissar att Sjödin fÄr sparken ikvÀll, laget fÄr en nytÀndning och tar en gruvlig revansch mot oss pÄ lördag...
Till överst pć sidan
hardy
tjurig norrlÀnning

InläggSkrivet: Fre Okt 05, 2018 3:00 pm    Rubrik: Citera

Okej dÄ, blev inte stortorsk, de hÀmtade upp, och Sjödda fick inte sparken utan - tada - sportchefen. Men jag har ÀndÄ en dÄlig kÀnsla inför imorgon - BrynÀs Àr ett röven light för mig sÄ jag Àr vÀl överdrivet stirrig inför matcherna mot dem - kÀnns som att de kommer att hitta rÀtt mot oss... Hoppas jag har fel.
Till överst pć sidan
Larsa
Pessimistkonsult

InläggSkrivet: Fre Okt 05, 2018 4:58 pm    Rubrik: Citera

Kan hÄlla med om att BrynÀs Àr den store satan just nu i SHL. Har aldrig tyckt detta lag varit bra eller vÀrt nÄgon respekt, inte ens dÄ dom snubblat sig fram till SM guld! Har nÀgot svagt minne att dom vann ett SM guld och var totalt utspelade 95% av tiden. Kan ha varit mot MoDo.

Bortsett frÄn Leksand sÄ Àr BrynÀs ett sÄnt dÀr skitlag som ofta vinner pajaspriser som snyggast lagdress, (trots att den inte alls Àr sÀrskilt imponerande). Dom vinner sina framgÄngar pÄ tur, typ fula kontringsmÄl och sÄdana dÀr skitmÄl som; skott, byxa, domare, plexi och in.
Precis som den Àkta Satan i Ume sÄ klarar dom sig Är efter Är kvar i serien, har tur, fÄr mycket oförtjÀnt positiv bemötande av pressen, beskrivs som klassiskt lag etc. Vi som Àr vakna har för lÀnge sedan sett att denna klubb Àr ett falsarium, en schimÀr, ett varumÀrke utan substans!
Att förlora mot dessa Àr vÀrre Àn att torska mot Röven eftersom dom i sekler bara varit dÄliga!

Förvisso har Aik en fÀbless för att torska mot svagast möjliga motstÄnd men imorgon sÄ vinner dom Äterigen med 5-1.
Förhoppningsvis resulterar det i att Sjödin fÄr gÄ pÄ AMS kurs nÀsta vecka.
din mamma
tjurig norrlÀnning

InläggSkrivet: Fre Okt 05, 2018 6:34 pm    Rubrik: Citera

Larsa skrev:
Kan hÄlla med om att BrynÀs Àr den store satan just nu i SHL. Har aldrig tyckt detta lag varit bra eller vÀrt nÄgon respekt, inte ens dÄ dom snubblat sig fram till SM guld! Har nÀgot svagt minne att dom vann ett SM guld och var totalt utspelade 95% av tiden. Kan ha varit mot MoDo.

Bortsett frÄn Leksand sÄ Àr BrynÀs ett sÄnt dÀr skitlag som ofta vinner pajaspriser som snyggast lagdress, (trots att den inte alls Àr sÀrskilt imponerande). Dom vinner sina framgÄngar pÄ tur, typ fula kontringsmÄl och sÄdana dÀr skitmÄl som; skott, byxa, domare, plexi och in.
Precis som den Àkta Satan i Ume sÄ klarar dom sig Är efter Är kvar i serien, har tur, fÄr mycket oförtjÀnt positiv bemötande av pressen, beskrivs som klassiskt lag etc. Vi som Àr vakna har för lÀnge sedan sett att denna klubb Àr ett falsarium, en schimÀr, ett varumÀrke utan substans!
Att förlora mot dessa Àr vÀrre Àn att torska mot Röven eftersom dom i sekler bara varit dÄliga!

Förvisso har Aik en fÀbless för att torska mot svagast möjliga motstÄnd men imorgon sÄ vinner dom Äterigen med 5-1.
Förhoppningsvis resulterar det i att Sjödin fÄr gÄ pÄ AMS kurs nÀsta vecka.

Det Àr sÄna hÀr inlÀgg som Àr anledningen till att jag hellre hÀnger hÀr Àn pÄ Vaken.se.
Vi som vet vi vet.
hardy
tjurig norrlÀnning

InläggSkrivet: Lör Okt 06, 2018 8:48 am    Rubrik: Citera

Larsa och din mamma; Word!
PS. Det var -99 de flaxvann mot ett överlÀgset Modo. För att inte tala om nÀr de stal vÄrt guld pÄ tvÄ Alexander Lukas - Tur-Svedberg i mÄlet och Flax-Silfverberg med en handledare frÄn hockeyns hetaste helvete.
Till överst pć sidan
hardy
tjurig norrlÀnning

InläggSkrivet: Lör Okt 06, 2018 9:56 pm    Rubrik: Citera

Fan. Aldrig har jag njutit mindre av att behöva konstatera; vad var det jag sa...
Till överst pć sidan
Larsa
Pessimistkonsult

InläggSkrivet: Lör Okt 06, 2018 11:39 pm    Rubrik: Citera

Å varenda gĂ„ng man ska försöka vara positiv och tro att det nĂ„ngĂ„ng vĂ€nder; Ja det hĂ€r med att Aik förvĂ„nande ofta torskar mot lag som inte vunnit en match sen Hedenhös, lag som Ă€r i lĂ€gre divisioner, lag som saknar talang, spel och existensberĂ€ttigande. -Ja dĂ„ gör Aik som vanligt sina mest tama förestĂ€llningar. Det hĂ€r har ju försigĂ„tt i Ă„ratal och Ă€ndĂ„ verkar ledningen alltid vara tagna pĂ„ sĂ€ngen... Jag föreslĂ„r 10000:- i bonus till varje spelare om man vinner med minst 5 mĂ„l mot följande ”motstĂ„nd”. Leksand, TimrĂ„, BrynĂ€s, Rögle, Löven, Örebro. Pengar verkar ju vara mer viktigt för spelarna Ă€n poĂ€ng, sĂ„ kanske detta skulle hjĂ€lpa dom att faktiskt komma ut pĂ„ isen med viljan (förlĂ„t, Energin) att vilja vinna över ”ratet” i hockeysverige.

Har skrivet det mĂ„nga gĂ„nger förr: Den ledare/spelare som sĂ€ger inför kommande match att -”vi ska se till att komma ut med energi och ta tag i matchen”. Om denne inte fĂ„r ta syrgas efter första perioden kommande match sĂ„ ska denne frĂ„ntas sitt uppdrag! Om man inte lever som man försöker lĂ€ra (efter minst 20 tillfĂ€llen t.ex ifjol) Ja dĂ„ har man stora problem med sin egna mĂ„lbeskrivning och uttalade mĂ„lsĂ€ttning. DĂ„ fattas antingen förstĂ„ndet, alternativt viljan. BĂ„da Ă€r lika allvarliga och bör leda till konsekvenser efter upprepade förseelser.

Jag ser hellre Ă€rliga kommentarer frĂ„n spelarna: Ja vi sög ju idag eftersom det Ă€r sĂ„ jĂ€vla trist att spela mot BrynĂ€s... Jag menar, man blir ju inte direkt taggad av att spela mot ett uppklĂ€tt div 2 lag. Äsch vi skiter vĂ€l i dom eftersom dom Ă€ndĂ„ inte kommer bli bĂ€ttre Ă€n 9:a i serien. Torskar vi mot FĂ€rjestad sĂ„ bryr vi oss som fan eftersom dom iaf har lite pondus. BrynĂ€s Ă€r ju Ă€ndĂ„ bara ett pyspunka i hockeysverige!
hardy
tjurig norrlÀnning

InläggSkrivet: Sön Okt 07, 2018 7:56 am    Rubrik: Citera

Skön ilska dÀr Larsa! Jag tycker oxÄ att nÄn borde pÄminna laget om att det kan vara precis dom dÀr tre missade poÀngen som avgör guldstriden till slut. SÀmre förutsÀttningar i slutspelet, mer slitningar och skador efter sju suddenkvartsfinaler osv. Det Àr alltsÄ ett klockrent tjÀnstefel att förlora mot BrynÀs och borde rendera i löneavdrag.
Till överst pć sidan
hardy
tjurig norrlÀnning

InläggSkrivet: Mćn Okt 08, 2018 2:10 pm    Rubrik: Citera

Okej, ingen verkar haka pÄ, skit samma, jag Àr fortfarande duktigt pissed pÄ att vi torskar mot BrynÀs. Visst, det Àr vÀrre att tappa tre poÀng mot toppkonkurrenterna - sexpoÀngsmatcher jada jada - men ÀndÄ - det Àr nÄt djupt provocerande med att slarva bort "givna" segrar mot soplag - alla individer kan ha en dÄlig dag men att ett helt lag har det samtidigt Àr svÄrt att acceptera. Det handlar om stolthet. Om klubbmÀrket. Om alla vi som livet igenom lider, jublar, grÄter och skrattar med AIK. För oss blir en sÄn hÀr spelfattig vecka - en bunt oÀndligt lÄÄÄÄnga dagar efter en obegriplig förlust mot en hatad motstÄndare - grÄ och trist och deppig - helt i onödan. Fan. Jag Àr sur.
Till överst pć sidan
Larsa
Pessimistkonsult

InläggSkrivet: Mćn Okt 08, 2018 7:05 pm    Rubrik: Citera

Efter en sĂ„ndĂ€r typisk förlust sĂ„ hamnar man i den klassiska hockeykoman. Efter sekler av liknande förluster blir man bara sĂ„ jĂ€vla less. Visst det Ă€r en del av Aik’s ”charm” att vara sĂ„dĂ€r ”heaven and hell”. Men efter sĂ„ mĂ„nga Ă„r i toppen börjar man ju hoppas pĂ„ att dylikt skulle vĂ€xa bort... BetĂ€nk första CHL matchen mot nĂ„tt lag frĂ„n Makedonien eller vart fan dom nu kom ifrĂ„n. Ett överlĂ€gset lag med fullblodsproffs frĂ„n en av Europas bĂ€sta liga spelar lika initiativlöst som en högstadieklass pĂ„ fĂ„gelskĂ„dning! Det Ă€r klart folk slutar gĂ„ pĂ„ hockey mot sĂ€mre motstĂ„nd eftersom ens lag ofta skĂ€mmer ut sig mest mot sĂ„dana bottengĂ€ng. Det Ă€r fan inte vĂ€rt att betala dyrt för att pĂ„ plats bli generad och ha sura uppstötningar 3 dar efter debaklet.

För övrigt Àr jag inte sur men dÀremot ganska sÄ bitter pÄ Aik. Smile
hardy
tjurig norrlÀnning

InläggSkrivet: Tis Okt 09, 2018 7:26 am    Rubrik: Citera

Tack ÀndÄ Larsa för att du engagerar dig pÄ forumet. Det hjÀlper och tröstar hÀr ute i min mentala hockeykyla. HK lever, om Àn i respirator... Confused
Till överst pć sidan
Ala
tjurig norrlÀnning

InläggSkrivet: Tis Okt 09, 2018 4:23 pm    Rubrik: Citera

Tror sanningen ligger i att BrynÀs inte Àr sÄ kassa som vi vill och att AIK inte Àr sÄ superbra som vi vill, vi gjorde Àven bottennapp under "the golden years".

Tycker ÀndÄ det ser fortsatt intressant, förutom för hoben frÄn Norge och JohanMattias.
Till överst pć sidan
Larsa
Pessimistkonsult

InläggSkrivet: Tis Okt 09, 2018 8:27 pm    Rubrik: Citera

Ja assĂ„ egentligen har jag ju inte gett upp redan eller för den delen tagit fram motorsĂ„gen. Jag tycker ocksĂ„ det finns hopp och kvalite i laget. Tror dessutom ledarsidan Ă€r starkare i Ă„r. Det jag mest halar upp mig pĂ„ Ă€r ”repriserna” man ser Ă„r efter Ă„r. Visst, det kanske sĂ„ hockey Ă€r men det kĂ€nns som att Aik förlorar flest poĂ€ng av topplag mot sĂ€mre motstĂ„nd. Sen kanske dom inte Ă€r ett topplag i Ă„r men Ă€ven under den gyllene perioden sĂ„ var det sĂ„. VĂ€xjös förluster kom mer mot andra topplag dĂ„ dom ”dominerade”. Det Ă€r ett mjukare piller att svĂ€lja tycker jag.

BrynĂ€s kanske pĂ„ nĂ„tt BrynĂ€skt vis Ă€r ”bĂ€ttre” Ă€n vad jag som ogillar dom vill inse. Dock kommer jag aldrig sĂ€ga att dom Ă€r bra eftersom dom genom Ă„ren rönt oförtjĂ€nta framgĂ„ngar (enligt mig). Ända sen Jan Larsson, Ove Molin och Tom Bisset var dĂ€r och knoppsköt in mĂ„l har dom varit en tagg i sidan pĂ„ mig!
VadÄ Andreas Dackel?... helt menlös upphausad lagspelare som saknar all gloria ett namn i hockey ska ha! Anders Huss?!!?

Ok ok lite coolare namn back in the days med Salming, NÀslund och Tomas Sandström. Men det var ju nÀr vi sÄg hockey pÄ svartvit television!

Hardy, slÀpp trÀsket och flytta hem till Skell. DÄ slipper du leva i ett hockeyvacuum dÀr man hellre diskuterar fotboll och heminredning vid fikabordet istÀllet för ishockey! ;-)
din mamma
tjurig norrlÀnning

InläggSkrivet: Tis Okt 09, 2018 10:36 pm    Rubrik: Citera

VÀlj glÀdjen.
hardy
tjurig norrlÀnning

InläggSkrivet: Ons Okt 10, 2018 6:26 am    Rubrik: Citera

Larsa; lita pÄ att jag har lekt med tanken. Leker med den hela tiden, den finns dÀr i bakhuvet som en escape plan ifall ryssen kommer... ;)
din mamma; vÀljer gÀrna glÀdjen i att AIK Àntligen Àr ett elitserielag igen (att det kallas SHL nuförtiden Àr bara lögnaktig propaganda). Men det finns ingen glÀdje i att förlora mot lag som Röven och BrunÀs. Bara djup, svart depression.
Till överst pć sidan
din mamma
tjurig norrlÀnning

InläggSkrivet: Ons Okt 10, 2018 9:45 pm    Rubrik: Citera

hardy skrev:
Larsa; lita pÄ att jag har lekt med tanken. Leker med den hela tiden, den finns dÀr i bakhuvet som en escape plan ifall ryssen kommer... ;)
din mamma; vÀljer gÀrna glÀdjen i att AIK Àntligen Àr ett elitserielag igen (att det kallas SHL nuförtiden Àr bara lögnaktig propaganda). Men det finns ingen glÀdje i att förlora mot lag som Röven och BrunÀs. Bara djup, svart depression.

IkvÀll förlorade Röven mot Almtuna borta med 2-0. DÄ valde jag glÀdjen, jag tittade pÄ deras forum.

Tydligen har de problem med nĂ„got de kallar "systemet"? Är visst nĂ„got deras trĂ€nare tagit fram men det verkar inte fungera som de vill. Eller iaf inte som de trodde.
hardy
tjurig norrlÀnning

InläggSkrivet: Tor Okt 11, 2018 6:12 am    Rubrik: Citera

Åh, att fĂ„ hĂ€nga pĂ„ Rövens forum - det vore en glĂ€dje att njuta av! Vad heter forumet? Kan jag gĂ„ med dĂ€r? Hur gjorde du?
Till överst pć sidan
din mamma
tjurig norrlÀnning

InläggSkrivet: Tor Okt 11, 2018 11:44 am    Rubrik: Citera

hardy skrev:
Åh, att fĂ„ hĂ€nga pĂ„ Rövens forum - det vore en glĂ€dje att njuta av! Vad heter forumet? Kan jag gĂ„ med dĂ€r? Hur gjorde du?

Skriver aldrig dÀr, super bara in atmosfÀren. Ett mycket bra forum, vÀldigt aktivt och uppgivet. Bara att registrera sig.
https://grongult.se/
din mamma
tjurig norrlÀnning

InläggSkrivet: Tor Okt 11, 2018 2:01 pm    Rubrik: Citera

SÄna hÀr godsaker bjuds man pÄ hos Them Rövers inför matchen mot Gnaget imorrn.

Citat:
Goda chanser till poÀng i denna match.

Helt andra förutsÀttningar Àn att möta Pantern, HÀsten, Almtuna m.fl. AIK kommer att försöka anfalla och bidra till ett högt tempo, detta gynnar oss eftersom vi har tempot i oss men har svÄrt att sjÀlv skapa det mot dödgrÀvarlag.

Citat:
Du menar alltsÄ att Panterns tempo och press som dödade oss i förstaperioden inte var tillrÀckligt tempostark för att gynna oss? Hade dom bara varit lite bÀttre sÄ hade vi klarat det bra? Lite som mot Modo m.a.o. dÀr blev vi överkörda i tre perioder, men Àven fast Modo var nÄgot bÀttre Àn Pantern sÄ var dom inte tillrÀckligt bra (eller AIK-bra) för att passa oss.

Ser fram emot matchen nu!

hardy
tjurig norrlÀnning

InläggSkrivet: Tor Okt 11, 2018 7:44 pm    Rubrik: Citera

HÀÀÀÀrligt!! Tack!!!
Till överst pć sidan
Visa tidigare inlägg:   
Skapa nytt inlägg   Svara pć inlägget    Forumindex -> Hockey Alla tider är GMT + 1 timme (svensk vintertid)
Gć till sida Föregćende  1, 2, 3  Nästa
Sida 2 av 3

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara pć inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet