Forumindex Hockeykultur
Läs H�kan Blogg. (13 december 2013)

Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 

Silly sommarn 18
Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Nästa

Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget    Forumindex -> Hockey
Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne  
Författare Meddelande
Anterio
tjurig norrlänning

InläggSkrivet: Lör Jun 16, 2018 7:49 pm    Rubrik: Citera

Icke! Pål Johnsen 01/02 har vi då haft.
Till överst på sidan
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
hardy
tjurig norrlänning

InläggSkrivet: Lör Jun 16, 2018 8:55 pm    Rubrik: Citera

Där kom det!
Till överst på sidan
Robban08
tjurig norrlänning

InläggSkrivet: Lör Jun 16, 2018 10:07 pm    Rubrik: Citera

Å ena sidan: mjuk, mjukare, mjukost. Mina begränsade intryck av Olimb är att han är kanon i grundspelet och rätt meningslös och faller bort i slutspel.
Å andra sidan: det finns bgränsat med spelare som är tillgängliga med uppsida om de hamnar i rätt miljö.

Positiv?
Till överst på sidan
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Hardy-Bacardi
tjurig norrlänning

Från: Skellefte

InläggSkrivet: Sön Jun 17, 2018 11:15 am    Rubrik: Citera

Glöm inte lillgutten Anders Fredriksen..

Olimb känns tråkigt, men är väl mest utifrån att han redan gjort tunga avtryck i framför allt Frölunda, ”vår” lirare lär han ju aldrig bli på samma sätt. Men klart han har skillsen och håller nivån, så i väntan på nya lokalt färgade centergenombrott, kanske ett vettigt och stabilt tillskott ändå.
Till överst på sidan
stengeorg
tjurig norrlänning

Från: Västerhiske

InläggSkrivet: Mån Jun 18, 2018 9:58 am    Rubrik: Citera

Line-up-låten är ju given: Phantom Limb med The Shins.
Till överst på sidan
Anterio
tjurig norrlänning

InläggSkrivet: Mån Jun 18, 2018 10:19 am    Rubrik: Citera

Hardy-Bacardi skrev:
Glöm inte lillgutten Anders Fredriksen...

Så hette han! Hade efter mitt inlägg en minnesbild av en liten stabil (?) norsk center och tyckte inte det kändes som Pål.
Tackar Hardy-Bacardi!
Till överst på sidan
Jablonic
tjurig norrlänning

InläggSkrivet: Tis Jun 19, 2018 3:34 pm    Rubrik: Citera

Olimb, känns som han är förbi sin prime men att vi ändå tvingas betala för hans prime. Hade varit en hyfsat mysig värvning om det inte känts som om allt hängde på dessa sista spetsvärvningar. Nu har vi varken spets eller bredd på forwardssidan och om säsongens lönebudget matchar förra säsongens känns det som vi fick betydligt mer bang för den då. Vi är väl inte ens nära att räknas som guldkandidater som läget är nu, men kul att slå ur underläge! Eller nåt.
Till överst på sidan
svartgulsubkultur
tjurig norrlänning

InläggSkrivet: Sön Jun 24, 2018 12:16 pm    Rubrik: Citera

http://www.hockeysverige.se/2018/06/24/draftades-igar-nu-uppges-han-vara-klar-shl-klubb/

Ingen jag hade koll på tidigare men låter spännande.
Till överst på sidan
svartgulsubkultur
tjurig norrlänning

InläggSkrivet: Mån Jun 25, 2018 2:53 pm    Rubrik: Citera

Juhamatti Aaltonen?
Jag är skeptisk.
Till överst på sidan
Robban08
tjurig norrlänning

InläggSkrivet: Tis Jun 26, 2018 7:41 am    Rubrik: Citera

svartgulsubkultur skrev:
Juhamatti Aaltonen?
Jag är skeptisk.

Tänkte samma direkt. Mjuk och divig. Men så läste jag det här: https://bloggar.expressen.se/sannylindstrom/2018/06/25/jag-tror-pa-succe/
...och då har jag ändrat mig (om det stämmer vill säga,men det utgår jag nog från att det gör).

I Skellefteå tränar man och spelar på ett sätt som man gjort över tid och är enromt krävande. Passar det inte kan helt enkelt packa ihop och dra.
De bästa spelarna (Möller och Lindström) är också de som driver laget och jobbar hårdast på träning och match.
Och precis där ligger nyckeln.
Aaltonen är inte värvad som en stjärna, in betalt som tidigare kontrakt utan han får helt enkelt rätta sig in i ledet i en väloljad lagmaskin. Det är inte han som sätter regler eller standarden utan den kravställningen är sedan länge satt i Skellefteå.
Dessutom har man mästerlige Tommy Samuelsson som är duktig på att hantera olika typer av karaktärer och kanske allra helst det som har eller haft epitetet stjärna efter sitt namn.

Vad jag förstått har Juhamatti Aaltonen haft som ambition att komma tillbaka till SHL och allra helst Skellefteå.
Kontraktet ska vara utformat så med en förhållandevis låg grundlön med diverse bonusar efter prestation.
En morot med andra ord.
Inte som i Rögle i fjol där han var lagets stora stjärna och den överlägset bäst betalde.

Jo. Bonus efter prestation, en spelare som aktivt söker sig till oss och slipper pressen av att vara den givna "ettan" som samtidigt har de uppsidor Aaltonen har?
Det kan såklart blir bra.
Högriskvärvning, men ändå. Jag går från skeptisk till försiktigt positiv...
Till överst på sidan
tranefjärt
tjurig norrlänning

InläggSkrivet: Tis Jun 26, 2018 9:24 am    Rubrik: Citera

Robban08 skrev:
svartgulsubkultur skrev:
Juhamatti Aaltonen?
Jag är skeptisk.

Tänkte samma direkt. Mjuk och divig. Men så läste jag det här: https://bloggar.expressen.se/sannylindstrom/2018/06/25/jag-tror-pa-succe/
...och då har jag ändrat mig (om det stämmer vill säga,men det utgår jag nog från att det gör).

I Skellefteå tränar man och spelar på ett sätt som man gjort över tid och är enromt krävande. Passar det inte kan helt enkelt packa ihop och dra.
De bästa spelarna (Möller och Lindström) är också de som driver laget och jobbar hårdast på träning och match.
Och precis där ligger nyckeln.
Aaltonen är inte värvad som en stjärna, in betalt som tidigare kontrakt utan han får helt enkelt rätta sig in i ledet i en väloljad lagmaskin. Det är inte han som sätter regler eller standarden utan den kravställningen är sedan länge satt i Skellefteå.
Dessutom har man mästerlige Tommy Samuelsson som är duktig på att hantera olika typer av karaktärer och kanske allra helst det som har eller haft epitetet stjärna efter sitt namn.

Vad jag förstått har Juhamatti Aaltonen haft som ambition att komma tillbaka till SHL och allra helst Skellefteå.
Kontraktet ska vara utformat så med en förhållandevis låg grundlön med diverse bonusar efter prestation.
En morot med andra ord.
Inte som i Rögle i fjol där han var lagets stora stjärna och den överlägset bäst betalde.

Jo. Bonus efter prestation, en spelare som aktivt söker sig till oss och slipper pressen av att vara den givna "ettan" som samtidigt har de uppsidor Aaltonen har?
Det kan såklart blir bra.
Högriskvärvning, men ändå. Jag går från skeptisk till försiktigt positiv...

Det är säkert vanligare än jag tror, men bonusbaserade löner kan leda till en del märkliga beteenden också. Krav på istid, PP, förstalina med mera. Nu hoppas jag att Tommy kan hantera det, för tidigare matchningar tycker jag indikerat att det finns den typen av motiv bakom.
Robban08
tjurig norrlänning

InläggSkrivet: Tis Jun 26, 2018 2:31 pm    Rubrik: Citera

tranefjärt skrev:

Det är säkert vanligare än jag tror, men bonusbaserade löner kan leda till en del märkliga beteenden också. Krav på istid, PP, förstalina med mera. Nu hoppas jag att Tommy kan hantera det, för tidigare matchningar tycker jag indikerat att det finns den typen av motiv bakom.

Ja, det är såklart möjligt. Som sagt, högriskvärvning. Som det här:

http://www.hockeysverige.se/2018/06/26/uppgifter-rakhshani-pa-vag-mot-en-femte-shl-klubb/
Till överst på sidan
Jablonic
tjurig norrlänning

InläggSkrivet: Ons Jun 27, 2018 12:13 am    Rubrik: Citera

Även om Aaltonen och Olimb känns mysiga när man blundar så säger ändå förståndet att det kommer saknas kilon och jävlaranamma på forwardssidan. Alvarez in förvisso, men vi tappar Pär och Hetta som representerade den varan mest i förra säsongens utgåva.

Har inga större förhoppningar på laget men hoppas kunna bli positivt överraskad av varje seger i stället.
Till överst på sidan
stengeorg
tjurig norrlänning

InläggSkrivet: Ons Jun 27, 2018 7:08 pm    Rubrik: Citera

Tycker det blir spännande med en humörspelare. Har vi haft någon riktig sådan sedan Fredrik Näsvall? Jag har tillbringat onödigt mycket tid av min semester med att se highlightsvideor där Juhamati Aaltonen till tonerna av dålig metal åker åttor runt KHL-försvar, bryter in på mål och bombar in skott från blå. Även om han bara är på humör varannan match bör han med rätt omgivning göra runt 40 pinnar under grundserien och vare en uppgradering av Jesper Olofsson. Även Olimb känns stabil. Tror inte han blir en ny Mats Andersson.
Till överst på sidan
fixar-frasse
mönsterbrytare

Från: SkellefteÃ¥

InläggSkrivet: Tor Jun 28, 2018 3:39 pm    Rubrik: Citera

stengeorg skrev:
Tycker det blir spännande med en humörspelare. Har vi haft någon riktig sådan sedan Fredrik Näsvall? Jag har tillbringat onödigt mycket tid av min semester med att se highlightsvideor där Juhamati Aaltonen till tonerna av dålig metal åker åttor runt KHL-försvar, bryter in på mål och bombar in skott från blå. Även om han bara är på humör varannan match bör han med rätt omgivning göra runt 40 pinnar under grundserien och vare en uppgradering av Jesper Olofsson. Även Olimb känns stabil. Tror inte han blir en ny Mats Andersson.

När du skriver så där får jag flashbacks till den magiska sommaren 2006 när jag och mina vänner nötte highlights med Antti Virtanen till någon finsk popmusik. Hoppas på bättre utfall den här gången.

Edit: https://www.youtube.com/watch?v=MUpFNlygwOw
Till överst på sidan
southhelm
tjurig norrlänning

InläggSkrivet: Fre Jun 29, 2018 1:53 pm    Rubrik: Citera

fixar-frasse skrev:

Edit: https://www.youtube.com/watch?v=MUpFNlygwOw

Mer reklam på dräkterna och klubbor av trä!

"Not now James, we're busy"
Till överst på sidan
hardy
tjurig norrlänning

InläggSkrivet: Fre Jun 29, 2018 4:12 pm    Rubrik: Citera

AIK;s track record i pånyttfödelse av slocknade stjärnor ger mig ett visst lugn ändå.
Till överst på sidan
Anterio
tjurig norrlänning

InläggSkrivet: Mån Jul 02, 2018 10:25 pm    Rubrik: Citera

Ingen mer Jimmie alltså :(

Objektivt säkert rätt att inte förlänga med Jimmie och PP men jäkligt tungt att tappa båda samma säsong. Mycket kultpoäng som försvinner där.
Till överst på sidan
stengeorg
tjurig norrlänning

InläggSkrivet: Tis Jul 03, 2018 1:42 pm    Rubrik: Citera

Mitt sista Jimmie-minne live är hursomhelst hans Kenta Nilsson-dragning i sudden i första semifinalen mot Djurgården. Vad vi skrek. Och vad tyst det blev i resten av Hovet. Vackert så.
Till överst på sidan
Robban08
tjurig norrlänning

InläggSkrivet: Ons Jul 04, 2018 9:59 am    Rubrik: Citera

Anterio skrev:

Objektivt säkert rätt att inte förlänga med Jimmie och PP men jäkligt tungt att tappa båda samma säsong.

Jag tycker nog inte ens att det är objektivt rätt - Jimmie behövs i det här laget. Kanske inte i grundserielunken om allt flyter på, men så fort det blåser snålt eller börjar gälla något så VET MAN att Jimmie är som bäst.

Ack ve, säger jag om det här beslutet! Shocked
Till överst på sidan
hardy
tjurig norrlänning

InläggSkrivet: Fre Jul 06, 2018 11:45 pm    Rubrik: Citera

Robban08 skrev:
Anterio skrev:

Objektivt säkert rätt att inte förlänga med Jimmie och PP men jäkligt tungt att tappa båda samma säsong.

Jag tycker nog inte ens att det är objektivt rätt - Jimmie behövs i det här laget. Kanske inte i grundserielunken om allt flyter på, men så fort det blåser snålt eller börjar gälla något så VET MAN att Jimmie är som bäst.

Tack Robban08 - så jävla less på att vi fans ska behöva inta själlösa marknadschefsståndpunkter som "objektivt rätt" och "oundvikligt" och "tråkigt men rimligt". Kanske för att vi inte riktigt orkar bära sorgen. Skönt att du vågar följa hjärtat här, själv är jag tvärförbannad! Och sorgsen. Det är så inihelvete dumekonomiskt feltänkt av AIK att göra sig av med både Pontus och Jimmie i det här läget. Vem har de tänkt ersätta deras extremt sällsynta världsklasspersonligheter med? Jag menar, vi pratar här om två elitidrottare i mental världsklass som med sina inre kvaliteer - rutinen av att ha uträttat mirakel förr, modet man får av att regelbundet ha besegrat större killar från grannbyn, övertron på sin egen och lagets förmågor - är så ovanliga och eftertraktade att t ex fotbollsvärldens största ligor betalar miljarder för att kunna dra nytta av såna spelares sista år. Så. Jävla. Korkat. Ge mig ett enda namn som skulle kunna ersätta dem?
Till överst på sidan
Matte
tjurig norrlänning

Från: Sundsvall

InläggSkrivet: Lör Jul 07, 2018 12:10 am    Rubrik: Citera

hardy skrev:
Robban08 skrev:
Anterio skrev:

Tack Robban08 - så jävla less på att vi fans ska behöva inta själlösa marknadschefsståndpunkter som "objektivt rätt" och "oundvikligt" och "tråkigt men rimligt". Kanske för att vi inte riktigt orkar bära sorgen. Skönt att du vågar följa hjärtat här, själv är jag tvärförbannad! Och sorgsen. Det är så inihelvete dumekonomiskt feltänkt av AIK att göra sig av med både Pontus och Jimmie i det här läget. Vem har de tänkt ersätta deras extremt sällsynta världsklasspersonligheter med? Jag menar, vi pratar här om två elitidrottare i mental världsklass som med sina inre kvaliteer - rutinen av att ha uträttat mirakel förr, modet man får av att regelbundet ha besegrat större killar från grannbyn, övertron på sin egen och lagets förmågor - är så ovanliga och eftertraktade att t ex fotbollsvärldens största ligor betalar miljarder för att kunna dra nytta av såna spelares sista år. Så. Jävla. Korkat. Ge mig ett enda namn som skulle kunna ersätta dem?

Kungen är död länge leve den moderna hockeyn! (Åk skitsnabbt och behärska defensiva zonen).
Till överst på sidan
hardy
tjurig norrlänning

InläggSkrivet: Mån Jul 09, 2018 5:44 am    Rubrik: Citera

Just nu känns det som att jag inte gillar AIK längre. Kanske förändras framåt hösten, men känns inte så, just nu.
Till överst på sidan
svartgulsubkultur
tjurig norrlänning

InläggSkrivet: Mån Jul 09, 2018 6:51 pm    Rubrik: Citera

Juhamattis kontrakt med AIK är tydligen prestationsbaserat, känns ju iaf som ett plus.
Till överst på sidan
Robban08
tjurig norrlänning

InläggSkrivet: Tor Jul 12, 2018 1:11 pm    Rubrik: Citera

Eh?

https://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2018/07/11/rogle-varvar-toppcenter/

Har det inte alltid varit klart att Matt Anderson inte skulle spela för AIK i vinter? Eller vad är det jag inte fattat?
Till överst på sidan
Visa tidigare inlägg:   
Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget    Forumindex -> Hockey Alla tider är GMT + 1 timme (svensk vintertid)
Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Nästa
Sida 7 av 8

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet